Wednesday, August 19, 2009

Sesat "..buah langsat.."

Dulu datang ke cititel pada 17 Ogos Isnin ok je walaupun cemas, sampai masa nak pulang pada petang tadi 19 Ogos keluar sahaja dari hotel terus ambil jalan hadapan, beberapa lampu trfik dah aku lalui namun tak nampak-nampak jalan menunjuk arah Kuantan aku terus sahaja membelok ke Pudu Raya harap-harap dapat punca setelah berpatah balik menyusur jalan pudu tadi tak jauh ternampak arah ke Kuantan dan terus mengambil arah tersebut, malangnya terlajak juga terus menghala tasik titiwagsa jalan punya jalan berpusing-pusing jalan parlimen dah nampak jalan arah gombak tiba-tiba tersalah lagi terlencong naik flyover arah kanan jalan duke, hati makin kacau mulut meracau tiba-tiba nampak arah lencong kiri Kuantan Gombak, hati lega setelah Sentol Pelaza dan tol ku tinggalkan maka nampaklah arah Kuantan, lebih kurang setengah jam rehat dan setelah habis sejuring buah jambu batu yang aku beli dari gerai payung mamak di tepi stesen Petronas, aku pun mula menggerakkan kereta masuk tol gombak dan keluar tol Bentong setelah itu aku membelok ke kanan dan sempat mengeteh di restauran najath. Sampai di rumah jam 6.15 petang. Itulah cerita mencari jalan tak semena-mena dapat buah langsat.

2 comments:

  1. Lan,
    Bulan lepas saya sesat di Petaling Jaya. Ada saya tulis mengenainya di blog saya.

    ReplyDelete
  2. yelah.saya ada baca tu.. tq mantan atas kunjungan ke blog saya ni..

    ReplyDelete