Thursday, June 25, 2009

KESUNYIAN

Sendirian di sebuah rumah sewa. Berjauhan dengan keluarga. Itu adalah kehidupan aku sepanjang 2009. Setelah mendapat surat tawaran menempatkan aku di JPNP Ini. Tiada apa yang pelik cuma gaya hidup aku berubah. Satu pengalaman, sekurang-kurangnya bila aku pencen nanti aku memiliki banyak pengalaman dan kenangan. Terlalu banyak sebenarnya pengalaman dalam dunia pendidikan yang kutempuhi. Kini perkhidmatanku sudah hampir ke penghujungnya tapi aku masih positif dan optimis terhadap dunia pendidikan ini. Dalam usia mencecah 52 tahun ku cuba mengengam segulung ijazah. Biarpun ramai orang bertanya untuk apa ijazah itu? tapi ia adalah kepuasan bagi yang mengengamnya. Tahukah aku pada nilai sebuah ilmu. Ilmu satu harta yang aku miliki dan pengalaman satu anugerah yang diberi. Dengan sedikit ilmu dan pengalaman aku menerusi dunia kerjaya. Kerjaya yang sentiasa mengharap suatu yang dinamik dan flexsible.
Berbalik pada situasi aku, hari ini tinggal sendirian dirumah ini. Walaupun kami sewa bertiga tapi jarang dapat berkumpul sama. Masing-masing sibuk, ada meeting sana dan sini. Mereka pun seperti aku, berjauhan dengan keluarga tapi itu sudah menjadi kebiasaan buat kami. Kata orang ALAH BISA TEGAL BIASA... eMM akhirnya ku melelapkan mata jua. Hari baru kutempuhi lagi...

No comments:

Post a Comment